| | Vista'ya Hükmedin.. | |
| | Yazar | Mesaj |
---|
PaRem Admin
Mesaj Sayısı : 476 Points : 998 Kayıt tarihi : 29/11/09 Yaş : 37
| Konu: Vista'ya Hükmedin.. Ptsi Ara. 07, 2009 3:40 pm | |
| Windows Vista'nın kolay kullanımı keyifli görünse de bazı işlemler deneyim gerektiriyor.
Ofis ağınızın yöneticisi herkesin eli ayağı konumunda. Sistemin sadece çalışması değil aynı zamanda yazılımların kurulumu, kullanımı ve işletim sisteminin çalışması da ondan soruluyor. Bazı şeyleri sadece bir defa, bazılarını ise her gün yerine getiriyor. Yöneticiler güvenlik ayarlarını değiştiriyor, yeni donanımları kuruyor ve bütün bilgilere erişimi kısıtlıyor.
Ofisteki çalışma ağınız için geçerli olan, tek bir bilgisayar için de aynı. Kullanıcı hesapları ayarlanmış, kurulumlar yapılmış, sistem güncellenmiş ve virüslere karşı en iyi şekilde ayarlanmıştır.
Yönetici Parolası belirleyin
Önleminizi alın: Bilgisayarınızı kullanan diğer kullanıcılar için ayrı hesaplar oluşturun.
Windows kurulumunun yanında bir yönetici hesabı oluşturun ve bu hesap üzerinden kullanmak istediğiniz programları sisteme kurun. Eğer bilgisayarı sadece siz kullanacaksanız, başka ayar yapmaya gerek yok.
Bilgisayarınızı başkalarıyla da paylaşıyorsanız (aile bilgisayarı gibi) her kişi için ayrı kullanıcı hesabı oluşturmalısınız. Önemli sürücülerin ve programların silinmemesi için hesap oluşturmak büyük önem taşıyor. Yönetici hesabınıza bir parola koymak için »Denetim Masası / Kullanıcı Hesapları« ve »Aile Güvenliği / Kullanıcı Hesapları / Hesabınız« için bir parola oluşturun yolunu izleyebilirsiniz.
Parolanızın özellikle güvenli olması için şu noktalara dikkat edin. Güvenli bir parola;
- En az 8 karakterden oluşmalı - Kullanıcı adınızı, adınızı ya da firma adınızı içermemeli - Önceki parolanızdan farklı olmalı - Küçük ya da büyük harfler, rakamlar, semboller ya da boşluk içermelidir. (Ör: "W!ndow$V1st@)
Eğer parolanızı aklınızda tutamıyorsanız, güvenli bir yere kaydedebilirsiniz. Parolanızı kasada ya da el yazısıyla yazılmış ve içinde yemek tarifleri bulunan bir not defterinde saklayabilirsiniz. Bu konuda iş sizin yaratıcılığınıza kalmış.
Başka bir alternatif de parola ipucunu kullanmak. Bilgisayarınıza girişte belirecek olan bu ipucunun herkes tarafından görülebileceğini de belirtelim.
Bir başka alternatif ise parola sıfırlama diski (Denetim Masası'nda Kullanıcı Hesabı ve Aile Güvenliği bölümünden oluşturulabilir). Her ne kadar adı disk olsa bu işlem için bir USB bellek veya harici sabit disk kullanabilirsiniz. Daha sonra bu sıfırlama diski sayesinde unuttuğunuz parola yerine yeni bir parola belirleyebilirsiniz.
Normal kullanıcı olarak çalışmak
Bilgisayarınızda gerçekleştirdiğiniz günlük işleriniz esnasında yönetici hesabı yerine standart kullanıcı hesabı kullanmanızı tavsiye ediyoruz. Bu esnada diğer kullanıcıların yaptığı bazı işlemleri yapamazsınız. Örnek olarak yazılım kurulumu, önemli bilgilerin silinmesi ya da güvenlik ayarlarının değişimi gibi. Böylece bilgisayarınız daha güvende olacaktır.
Misafir hesabı kurun
Bilgisayarınızı ara sıra kullanmak durumunda kalan kişilerin sistem kaynaklarına erişimine izin vermek istemiyorsanız, misafir hesabını devreye sokabilirsiniz. Misafir hesabı ile kullanıcı sisteme yazılım ya da donanım ekleyemez, kurulumları değiştiremez veya bir parola oluşturamaz. Misafir oturumu ile kullanıcı ancak çalışma ağına erişme, internete bağlanma ve dosya indirme gibi işlemleri gerçekleştirebilir.
Misafir hesabı varsayılan olarak devreye sokulmuyor bu yüzden kullanıma açmadan önce bu hesabı etkinleştirmelisiniz. »Denetim Masası / Kullanıcı Hesapları ve Aile Güvenliği / Kullanıcı Hesapları / Başka« bir hesabı yönet yolunu izledikten sonra Misafir Hesabı'nı seçin ve etkinleştirin. Misafir hesabı Vista'nın Home sürümünde mevcut değil. | |
| | | | Vista'ya Hükmedin.. | |
|
| Bu forumun müsaadesi var: | Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
| |
| |
| |